Holnap indul a német hipermarket-lánc, a Kaufland online rendelési felülete, ahol kb 8500 terméket (köztük friss élelmiszereket is) lehet majd rendelni kiszállítással – kezdetben csak Berlinben. A minimális rendelési érték 40€ (kb. 12e forint), a szállítás pedig 100€ felett ingyenes. A modell kísértetiesen hasonlít a magyarországi Tesco online rendelési szolgáltatásához, az éjfélig beérkező rendeléseket már másnap reggeltől kiszállítják, a szállításokra egyébként hétfőtől szombatig, reggel 7 és este 10 között..
A Kaufland a Lidl-t is tulajdonló Schwarz Gruppe-hoz tartozik, és a német piac után Lengyelországban is tervezik elindítani online szolgáltatásukat.
Kétség nem férhet hozzá, hogy pozitív tapasztalatok esetén (és miért ne lennének pozitívak a tapasztalatok) a Lidl is beszállhat, és hát a Lidl ugye Magyarországon is jelen van. Így minden esély megvan rá, hogy a hazai élelmiszereket kínáló webáruházak száma dinamikus növekedésnek induljon.
Érdekes fényt adhat a hírnek, hogy a napokban az Auchan is bejelentkezett: ők október közepén tervezik indítani az online webáruházukat. Ami jelentős hatással lesz a hazai e-kereskedelmi piacra.
És mi várható a közeljövőben?
Köztudott, hogy a termék jellemzőitől függ, mennyire alkalmas a webáruházas értékesítésre, mivel a vásárló nem tudja ténylegesen szemrevételezni a terméket. Egy könyv vagy DVD film esetén ugye erre nincs szükség, de egy ruházati terméknél vagy egy zöldségnél nem mindegy, milyen a minősége, tapintása, állapota a terméknek.
De láthatóan az online vásárlók egyre rugalmasabbak, bizalmuk egyre erősebb, így a ruházati termékek forgalma az elmúlt években drasztikusan növekedtek, ennek köszönhetően már az élmezőnybe tartozó elektronikai cikkek forgalmi számait ostromolja. A következő termékkör pedig az élelmiszer lesz, amelynél fontos ugyan a frissesség, állapot, de
a vásárlói bizalom erősödése, a kiszolgálási gyorsaság, valamint a webáruházak garanciái mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a következő években az élelmiszerek piacából is jelentős részesedést szerezzen az online értékesítés.
Milyen hatással lehet ez egy KKV webáruházra?
Egyrészt ez a tendencia arra fogja sarkalni a sarki zöldségest is, hogy elindítsa online szolgáltatását, és ha mindezt felkészülten teszi, növelheti vásárlóinak számát, üzletének forgalmát, nyereségét. Több szereplője lesz az internetes kereskedelemnek, ami növelheti a webáruházakat kiszolgáló szolgáltatók versenyét, ez pedig a szolgáltatói árak csökkenéséhez, és szolgáltatásaik minőségének növekedéslhez vezethet.
Másrészt a jelenleg, nem élelmiszerben utazó webáruházak sem állhatnak le, folyamatosan dolgozniuk kell azon, hogy egyre szélesebb vásárlói igényeket elégítsenek ki, egyre több szolgáltatást nyújtsanak, hogy a nagyok mellett továbbra is sikeresek maradhassanak.
Források:
http://ecommercenews.eu/supermarket-kaufland-opens-online-shop-germany/
http://www.napi.hu/magyar_vallalatok/fajhat_a_tesco_feje_jon_az_auchan_ujdonsaga.621905.html