Sok tévhit kering a SEO-ról, és van, hogy azt hirdetik, keresőoptimalizálással egy csapásra megoldódik minden problémád! De ezeket a kijelentéseket kezeld erős fenntartásokkal. Vágjunk egyből a közepébe!
- A SEO nem a Szent Grál!
- A SEO nincs ingyen!
- A SEO nem szállítja automatikusan a vevőket!
Meglepődtél? Nézzük sorban:
A SEO nem a szent Grál!
Sokan szeretik úgy beállítani, hogy szeózz, és minden gondod megoldódik. Pedig a keresőoptimalizálás csak egy – bár fontos – lába a marketingednek. Ha csak erre fókuszálnál az olyan, mintha csak egyféle szállítási módot ajánlanál a vásárlóidnak, vagy ha csak egyféle étellel táplálnád a szervezetedet. Ugyanis SEO-val csak
azokat a potenciális vevőket éred el, akik már aktív problématudattal rendelkeznek.
Akik KERESNEK a termékedre, szolgáltatásodra, webáruházadra. Persze mindenféle trükkel próbálhatsz optimalizálni olyan kulcsszavakra, amelyek nincsenek összefüggésben a termékeiddel, de ezzel sok esetben csak megtéveszted a látogatóidat, és a Google-t is. De tudd, hogy mindkettő büntetni fog. Az egyik csalódottan és nagyon gyorsan otthagyja a webáruházat, a másik pedig – pont emiatt – hátrébb fogja sorolni az oldalt még akkor is, ha kivételesen tényleg releváns ajánlat lenne a weboldalad a keresésre.
A SEO-nak van még egy hátránya:
nem fogsz tudni keresletet generálni vele.
Nem ismeret termékekre, problémákra nem fognak keresni, és ezt a keresletet SEO-val sem fogod tudni megteremteni. Képzeld el: amikor a Walkman-t még éppen hogy bevezették az üzletekbe, senki sem keresett volna rá az interneten, mert fel sem merült az emberekben, hogy sétálás közben zenét hallgassanak. De ugyanez igaz volt a tavalyi őrületre is, a fidget spinner-re: nem a Google tette híressé, hanem azok a (PR?) cikkek, és a közösségi média, amelyek a keresletet megteremtették, és ami után elkezdték az emberek vadul keresni. Összefoglalva a SEO csak akkor lesz hasznos marketing eszközöd, ha olyan terméket értékesítesz, ami egy létező, ismert igényre jelent megoldást.
A SEO nincs ingyen
Közvetlenül az tényleg nem kerül pénzbe, hogy beállítod a rendszeredet, felkutatod a kulcsszavakat, és tudatosan elkezdet használni is ezeket a szavakat, kifejezéseket. Csakhogy valamivel mégis fizetni fogsz ezért.
Egyrészt az idődet áldozod rá! És az idő pénz! Ezt olyan sokan kifejtették már, hogy én most nem teszem.
A hogyan megint csak pénzbe kerül. A SEO tudáson alapul, amit valahogy meg kell szerezned. Vagy egy (több) könyvet kell elolvasnod hozzá, vagy egy szakembert kell megbíznod, esetleg egy alvállalkozót – mindegyik pénzbe kerül.
Sőt, ha a keresőoptimalizálást rosszul csinálod, akkor még viszi is a pénzt.
Akárhogy is nézzük, a SEO közel sincs ingyen!
A SEO nem szállítja automatikusan a vevőket
A SEO érdeklődőket hoz – ha elég ügyesen csinálod. De ahhoz, hogy az érdeklődőkből vásárlók legyenek még nagyon sok mindent kell jól csinálnod.
A SEO „csak” felkelti az érdeklődést, de eladnia a webáruházadnak kell.
Egy rossz termékadatlap, egy rosszul szervezett folyamat, a rosszul kiválasztott szállítási vagy fizetési módok, egy rosszul megválasztott design – mind- mind vásárló helyett csalódott látogatóvá változtathatja a verejtékes SEO munkával becsalogatott embereket. Így a SEO-val csak azt érted el, hogy sokan szembesüljenek a negatívumokkal, hiányosságokkal.
Ne érts félre,
a SEO egy nagyon fontos eszköze a marketingednek,
de egyrészt az is nagyon fontos, hogy tudatosan csináld, másrészt csak más marketing eszközzel együtt fog hatékonyan és eredményesen működni. Ezért azt javaslom, lépj hátra, és vizsgáld meg marketing rendszeredet, hogy helyén van-e minden.
Ha ebben szükséged van segítségre, keress bátran!