Ez egy látszólag ellentmondásos bejegyzés lesz. Elsőre furcsa, hogy én, aki webáruház indítására buzdítom a kereskedni vágyokat miért beszélek le egy céget, hogy webáruházat indítson? Erről szól az alábbi történet.:
Nem mindenkinek egy webáruház jelenti a legjobb megoldást ahhoz, hogy termékeit eladja!
Tavaly egy konzultációra hívtak, ahol a cég képviselője a webáruházuk elindításában kért segítséget. Szokás szerint felmértem az igényeket, és megismertem az okokat, hogy mit szeretnének elérni. És fél óra után már tisztán látszódott, hogy nekik nem webáruházra van szükségük.
Ugyanis fél órás kérdezz-felelek után világos lett, mit szeretnének. A cég hozzájutott egy nagyobb tétel kozmetikai termékhez, amit szerettek volna gyorsan értékesíteni. És mivel közeledett a karácsony, a cég vezetője pedig csupa jót hallott az internetes kereskedelemről elhatározták, hogy a meglévő készletükön egy saját webáruházon keresztül adnak túl.
Én pedig lebeszéltem őket erről, és 19 év offline kereskedelmi tapasztalattal a hátam mögött elmondtam nekik, hogyan tudnák sikerrel eladni a meglévő készletet.
Miért nem egy webáruház volt a megoldás a problémájukra?
Nézzük meg, miért kellett más megoldást javasolnom nekik:
- gyorsan akartak megszabadulni a készletüktől: Egy webáruház felépítése, feltöltése, tesztelése és bevezetése még akkor is sok időbe telik, ha egy bérelhető webáruházrendszerrel indulnak neki, ami gyakorlatilag egy nap alatt használható. Azonban a beállítások (szállítási módok, fizetési módok, design, ÁSZF, stb) valamint a tesztelés fokozott tempóban is heteket vesz igénybe. És utána jön a bevezetés, aminek az időigénye csak nagyon-nagyon sok pénzzel rövidíthető le jelentősen.
- ismeretlen és drága a termék: olyan cikkektől akartak gyorsan megszabadulni, amelyek magasabb árfekvésű, prémium kategóriába tartoztak, de itthon a kutya sem ismerte a márkát. Így nem csupán a webáruházat kellett volna bevezetni, hanem a márkát is. Ezek külön-külön is időigényes munkák, de így együtt esélytelen lett volna a gyors eladás.
- egyszeri készlet: a cég nem egy folyamatos értékesítésbe kezdett volna bele, csupán a meglévő készletükön szerettek volna túladni. Az utánpótlás viszont kérdéses volt. Képzeljük el, hogy elindítunk egy webáruházat, nagy nehezen be is vezetjük a piacra, majd elfogynak a termékek és leállítjuk a webáruházat. Nem hangzik túl ésszerűen, igaz?
És hogy mi volt a megoldás? Ajánlottam egy offline céget, akik elfekvő készletek gyors eladására specializálódtak. Mert a kereskedelemben mindig keletkezhetnek elfekvő készletek, amitől sokan gyorsan szeretnének megszabadulni. Ez az igény pedig kitermelt olyan cégeket, akik ebben tudnak segíteni.
Mindezzel csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy a webáruház nem való mindenkinek.
A webáruház egy eszköz termékek értékesítésére, de NEM AZ EGYETLEN elérhető eszköz.
Ezért először MINDIG a célt kell meghatározni: mit akarsz eladni, kiknek akarod eladni, hogyan szerzed be. Majd eldönteni, hogy a célhoz milyen eszköz szükséges: hogyan tudsz ezek ismeretében a leghatékonyabban értékesíteni. És ha a célod eléréséhez a legjobb, vagy az egyik legjobb eszköz egy webáruház, csak utána jöhet mindaz, amit én is tanítok, amiben segíteni tudok neked: hogyan indítsd el a webáruházat, és hogyan tedd sikeressé, eredményessé.
Természetesen egy konzultáción a kérdést neked is segítek eldönteni. Ilyen irányú igényedet kérlek jelezd a "Kapcsolat" menüpontban található elérhetőségek egyikén.