Menü Bezárás

“Túlbonyolítod. Ilyen simán is lehet webshopod.”

-állítja az egyik hirdetés. És ez – amellett, hogy egyáltalán nem igaz – baj. Mert webáruházat létrehozni azért nem ennyire egyszerű. Mondhatnánk, hogy sajnos, de fogjuk fel úgy, hogy ha tényleg olyan könnyű lenne, akkor tízszer ennyi webáruház (értsd: konkurencia) lenne Magyarországon. Ezért inkább fogalmazzunk úgy, hogy webáruházat létrehozni szerencsére nem olyan egyszerű. De becsülettel, akarattal, kitartással nem okozhat problémát. És hát a legtöbben itt véreznek el…

De miért is baj, ha valaki azt ígéri, hogy "Ilyen simán lehet webshopod."? 

wp-post-20160926

Mert sokan gondolhatják úgy, hogy akkor ez nekik is menni fog. Belevágnak, de előbb-utóbb abbahagyják.

Jobb esetben csak időt pazaroltak rá, rosszabb esetben elköltöttek egy kisebb összeget is.

Még rosszabb esetben elindultak, és a hozzá nem értésükkel úgy jelentek meg az interneten, ami más webáruháznak kárt okozott (pl. lenyomták az árat, mert rosszul mérték fel, milyen árréssel kellene gazdaságosan működni, aztán bezártak ugyan, mert nem volt profit, de a vásárlók és a keresők megjegyezték a nyomott árat).

Baj azért is, mert valakinek kudarcot okozott, egy rossz élménnyel lett gazdagabb.

Miért nem lehet olyan simán webshopod?

Nos, a kérdés egy kicsit pontosítani kell. Mert webshopod (webáruház rendszered) valóban könnyen lehet (még a hirdetésben ajánlott megoldásnál is van egy sokkal egyszerűbb, elég csak gyorsan bérelni egyet). De webáruházat működtetni már közel sem olyan sima ügy.

Kezdjük ott, hogy kell hozzá egy vállalkozás. Egy vállalkozói forma. Lehetsz egyéni vállalkozó, de alapíthatsz Bt-t, Kft-t, vagy akár részvénytársaságot is, bár ez utóbbi nem jellemző. Hogy ezek közül melyiket célszerű? Ez az első megoldandó feladat.

Aztán kellenek termékek. Mit árulj a webáruházadban? Csak ennek az egy kérdésnek a megválaszolása kitenne egy önálló könyvet (lesz is ilyen hamarosan 🙂 ).

Majd meg kell tervezned, hogy ezeket hogyan jelenítsd meg. Hogyan kategorizáld, milyen legyen a termékleírás. Ha azt gondolod, hogy ez könnyen megy, csak kezdj hozzá, és meglátod, nem egyszerű.

Jöhet a webshop rendszer. Melyiket is használjam? Legyen bérelhető? Vagy saját fejlesztés? Esetleg valamilyen ingyenes rendszer? Melyiket miért, vagy miért ne?

Tegyük fel, hogy eljutottál eddig. Megvan a cég, a termékek, kiválasztottad a webshop rendszeredet is, fel is vannak töltve a termékek. Elvileg indulhatnál. Elvileg. De jönnek még a feladatok – szinte végeláthatatlanul.

Bejelentetted a webáruházadat az illetékes jegyzőnél?

Szerződtél futárcéggel? Megvan, hogyan jutnak majd hozzá a vásárlóid a megrendeléseikhez?

Beállítottad a webáruházadat? Szállítási költség mikor mennyi, hogyan lehet fizetni, mi a rendelés menete? Hírlevél – lesz vagy nem lesz?

Ha már hírlevél: milyen rendszert használsz majd erre? És regisztráltad a NAIH-nál? Hogy mi az a NAIH?

Apropó: NAIH: mi a helyzet az ÁSZF-fel, Adatkezeléssel? És a többi, mintegy 14 jogszabállyal, amelyeknek mint webáruház meg kell felelned?

Elment már a kedved? Pedig még nem is beszéltünk a marketingről. Hogyan lesznek vevőid? Facebook, AdWords, SEO?

Még mindig úgy gondolod, hogy könnyen lehet webshopod? Ugye, hogy nem. De ez nem is baj. Egy webáruház üzlet. Ugyanolyan, mint gyártani valamit, ugyanolyan, mint az offline üzletek a plázában. "Csak" abban különbözik, hogy itt a vevővel nem találkozol.

Egy webáruháznak vannak előnyei és hátrányai. De webáruházat indítani nem egyszerűbb. Nem könnyebb, de nem is nehezebb. Más.

Ha még mindig nem ment el a kedved, akkor itt a helyed. A Webshop ABC segíten Neked az indulásban.

Nem fogjuk helyetted megcsinálni, de segítünk a hogyanban.

Megmutatjuk a hátteret, a feltételeket, a lehetőségeket. De döntéseket Neked kell hoznod. Mert ami az egyiknél működhet, a másiknál nem.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük