Menü Bezárás

Lépésről lépésre útmutató webshopod elindításához

mi a jó neked
és mi a vásárlóidnak?

1. találj rá a jó termék(ek)re

Olyan termékeket kell találnod, amelyek megoldják a vásárlók valamilyen problémáját, neked pedig megfelelő bevételt és hasznot hoznak. Kutass, elemezz, nézz statisztikákat, ismerd meg a termék piacát, teszteld a versenytársakat.

miben vagy jobb
mint a többi webáruház?

2. határozd meg az usp-t

Mi az egyediséged? Miért pont tőled vásároljanak? Miért a te webáruházadat válasszák? Rá kell találnod azokra a pontokra, amelyekben a te webáruházad a legjobb. Mert jobbnak kell lenned, mint a konkurencia. Nem olcsóbbnak! Jobbnak. Legyél gyorsabb, mint mások. Legyen több szállítási és fizetési mód, mint másnál. Legyen szebb és minőségibb a csomagolás. Legyen elérhetőbb az ügyfélszolgálat. Legyen gyorsabb, kényelmesebb, áttekinthetőbb a weboldalad. A lényeg: legyen érved, miért tőled rendeljenek.

ki a célcsoportod,
mi a fontos neki?

3. hozz létre buyer persona-kat

Ismerd meg a potenciális vásárlóidat. Írj össze róluk minden információt, ami segít nekik eladni. Ez lesz marketing stratégiád alapja. Készíts több vevő profilt, személyesítsd meg őket, mert úgy könnyebben fogsz tudni hozzájuk szólni. Ismerd meg ezeknek a mintavevőknek a problémáit, szokásait, hogyan és mi alapján hoznak döntéseket, mik a preferenciáik, elvárásaik. Mi a fontos számukra. Ajánlataidnak ezekre kell fókuszálnia.

melyik weboldal típus
szolgálja legjobban a céljaidat?

4. válaszd ki a webshop rendszert

Bérelhető webáruház rendszer, vagy nyílt forráskódú? Magyar vagy külföldi? Tudnod kell, mit akarsz megvalósítani. Ismerned kell a lehetőségeket, mert váltani bármikor lehet, de ha lehet, ne kelljen. Legyen kényelmes használni, legyen komfortos az admin felülete, legyen felhasználó barát. Gyorsaság, biztonság, stabilitás. Fontos tudnod, hogy milyen más rendszerekkel kell összekötni. Ezek alapján kell kiválasztani a számodra leginkább megfelelő webáruház megoldást.

ADÓZÁS, KÖNYVELÉS
zsebremenő döntés

5. keress egy jó könyvelőt

Ne kockáztass, a könyvelő segít a számolásban, tervezésben, adózásban, adminisztrációban. Ne spórolj rajta! A vállalkozási forma és az adózási mód kiválasztásában is tud segíteni. Olyan meglátásai lehetnek, amelyekre te nem is gondoltál. Ha ez lesz az első vállalkozásod, akkor egy jó könyvelő tudása, tapasztalata nélkülözhetetlen. Ismerje az e-kereskedelmet: számlázás, adózás, jellemzők, sajátosságok.

milyen vállalkozási forma
a legmegfelelőbb számodra?

6. alapíts vállalkozást

Webáruház üzemeltetését valamilyen vállalkozás keretében tudod végezni. Lehetsz egyéni vállalkozó, alapíthatsz betéti társaságot vagy kft. Részvénytársaságot jellemzően nem alapítanak webshop üzemeltetésre, de a másik három lehetőség adott.

webshop feltöltése
termékek, információk

7. töltsd fel a termékeket

A termékoldalak adják el a termékeket, nem mindegy, mit látnak ott a látogatók. De másra is kíváncsiak: rendelés teljesítés menete, díjak, költségek…

webshop beállítás
szállítás, fizetés, számlázás, e-mail-ek

8. végezd el a beállításokat

Határozd meg, hogyan vehetik át és fizethetik ki a rendeléseiket a vásárlók. Állítsd be a díjakat, a státuszértesítéseket, automatizmusokat. Kösd össze számlázódat.

jog, ászf,
adatkezelés

9. jogi megfelelőség

Legyen weboldalad jogkövető. ÁSZF és Adatkezelési nyilatkozat mellett fontos a szabályos működés, a megfelelő panaszkezelés. Tisztában kell lenned minden jogi követelménnyel.

bejelentési
kötelezettség

10. jelentsd be tevékenységedet

Kereskedelmi tevékenységedet a területileg illetékes jegyzőhöz is be kell jelentened.

tesztrendelés
próbavásárlás

11. Teszteld webáruházad működését

Teszteld a webáruház megfelelő működését, és egy próbavásárlással ellenőrizd a rendelésteljesítés folyamatát.

vevőszerzés
indulás

kezdd el az értékesítést

Minden adott, hogy elindítsd webáruházadat.