Menü Bezárás

Kétszer mérj, egyszer vágj!

Nem véletlen, hogy asztalos körökben tartja magát a közmondás: kétszer mérj, egyszer vágj! Ugyanis visszafordíthatatlan károkat tud okozni, ha nem megfelelő alapossággal mérünk. Jobb biztosra menni.

Bár más okból, de a mérés az online kereskedelemben is fontos, különben senki nem tudná, hol tart, vagy hogy milyen változások történtek. Ezzel még egyet is ért mindenki, azonban sajnos gyakran szembesülök azzal, hogy

egy webáruház nem, vagy csak immel-ámmal méri eredményeit.

Azaz nem elemzi rendszeresen webáruháza teljesítményét!

Pedig az adatok, a számok sokat elárulnak. Egy-egy elemzés sokszor egyértelműen rámutat, mely terület van rendben, és mely terület szorul fejlesztésre. Enélkül a webáruház csak egy vak hajós lenne, aki céltalanul bolyong az e-kereskedelem tengerén.

Az online méréseknek etalonja a Google Analytics. Ha ezzel komolyabban foglalkozol, akkor már többet tettél a webáruházadért, mint a többség. Ott leginkább a látogatók viselkedését, forrását tudod figyelemmel kisérni.

De ezen kívül még számtalan dolgot mérhetünk, számtalan eszközzel. Mindegyiknek megvan az oka, célja, értelme. És mindegyikkel foglalkozni is kell, ha a maximumot akarjuk kihozni a webshopból. Ha egyedül működteted webáruházadat, vagy nem elegendő az erőforrás minden feladatra, akkor jó ha tudod, hogy melyik marketing eszköz élvezzen prioritást, és – időhiány miatt – melyiket hagyhatod átmenetileg el.

A webáruház elemzéssel, a mérésekkel kapott számok erre például egyértelműen rámutatnak.

Hogy mik ezek a mérőszámok, és milyen eszközökkel mérhetjük őket… erről is részletesen beszámol a hamarosan megjelenő Webshop Magazin, amelyben a webáruház elemzésen túl olvashasz többek között az új adatkezelési rendelet (GDPR) webáruházakat érintő értelmezéséről, a hibás árakról és következményeikről, valamint arról, hogyan készíts saját termékfotókat, vagy hogyan hozz létre olyan termékadatlapokat, amelyek el is adnak. Ha nem akarsz lemaradni, add meg e-mail címedet itt: www.webshopmagazin.hu.

A megjelenésről éresíteni fogunk.