Az online élelmiszerboltok forgalmának 40%-át már mobilon rendelik az emberek a brit szigeteken – írja az ecommercenews.eu a Criteo brit marketing cég felmérésére hivatkozva. Ott az élelmiszerek online rendelése rendkívül népszerű, a teljes élelmiszerforgalom 7 %-át már az online vásárlások teszik ki. Ez messze a legmagasabb arány Európában, megelőzik a spanyolokat és a cseheket.
A cikk kitér arra is, hogy az offline és online piacon is jelenlévő élelmiszerboltok előnyt élveznek a csak online jelenlévő üzletekkel, mint amilyen pl. az amazon, valamint hogy már a friss élelmiszereket is gyakran vásárolják online.
Mindezek előre vetítik, hogy mi várható nálunk:
Az ecommercenews.eu egy grafikont is közzé tett az online értékesített élelmiszerek forgalmi arányáról. Ezek szerint Dél-Koreában a legnagyobb az interneten vásárlók aránya, ott már a teljes élelmiszerpiac 16%-át az interneten keresztül rendelik az emberek. Ez nem is csoda, hiszen már 2011-ben olyan megoldásokat alkalmaztak, mint pl. a metroállomásokon kihelyezett virtuális élelmiszerpolcok (lásd a videot lejjebb).
(kép forrása: http://blogs.ubc.ca)
Érdekes adalék, hogy pont az a Tesco indította el ezt a szolgáltatását, amely Magyarországon is a nagy láncok közül elsőként indította el az élelmiszerek online rendelését, és akinek anyaországában már az élelmiszerek forgalmának 7 %-át online rendelik. Érdemes tehát a Tesco-t figyelni.
Még egyszer a számok Nagy-Brittaniában:
- A teljes online élelmiszerforgalom 40%-át mobilon rendelik;
- A teljes élelmiszerpiac 7%-át már az interneten rendelik.
Az említett felmérésnek két tanulsága van:
- A ruházati termékek után az élelmiszereken a sor. Ezen a piacon várható robbanásszerű növekedés az elkövetkező hónapokban, egy-két évben. Ezzel várhatóan a teljes online kereskedelem forgalma és aránya is nagyot fog ugrani, hiszen az élelmiszer az, amire mindenki sokat költ – ráadásul rendszeresen.
- Ma még csak azt javasolják, hogy optimalizáld a webáruházadat a mobil eszközökre is, de – nem is olyan soká – eljön az idő, amikor néhány webáruházat már PC-re és laptopra kell optimalizálni, mert az online felületet már eleve mobil eszközön történő megjelenésre fejlesztették. Természetesen ennek bekövetkezése termékkategóriánként eltérhet, de pont az élelmiszer lesz az, ahol az emberek leginkább majd a mobiltelefonjuk segítségével fognak rendelni.
Video: a Tesco virtuális boltjai Dél-Koreában, a metroállomásokon: