Menü Bezárás

Melyek a legnépszerűbb szállítási módok?

Legnépszerűbb szállítási módok

Kezdő webáruházaknál merül fel leginkább a kérdés: milyen szállítási módokat tegyenek elérhetővé? Azaz melyek a legnépszerűbb szállítási módok? Őket nyilván a legnépszerűbb lehetőségek érdeklik, pedig ezt a kérdést sem más webáruházak szemszögéből kellene vizsgálniuk. Az „attól függ” már-már sablonos válasz, mégsem lehet felelősséggel mást válaszolni a kérdezőnek. Éppen ezért mielőtt válaszolnánk a kérdésre nézzük meg, milyen szempontok alapján érdemes kiválasztani a szállítási módokat.

Mitől függ, hogy milyen szállítási módokat teszünk elérhetővé?

Hogy hány, és mely átvételi módokat biztosítsuk a weboldalon, alapvetően 3 tényezőtől függ:

  • kik a vásárlóink,
  • milyen lehetőségeink vannak,
  • milyen termékeket árulunk.

Vásárlóink lakhelye, kora, szocializációja, élethelyzete, munkája nagy mértékben befolyásolhatja, hogyan szeretne hozzájutni megrendeléséhez. Az idősebb korosztály pl. még mindig a posta híve, de a postán, nyitvatartási időben történő átvételi lehetőség másoknak is vonzó lehet. Szintén sokan szeretik a csomagpontos átvételi lehetőséget, akik nem tudnak egy fix helyet megadni, ahol a csomagot át tudják venni, főleg, ha ezek a csomagpontok forgalmas, jól megközelíthető helyeken vannak. A csomagautomata vonzereje a kártyás fizetésben és az akár éjszakai átvételi lehetőségben rejlik. A személyes átvételi pont pedig – általában – az ingyenessége miatt kedvelt.

Persze bizonyos lehetőségeket lehet, nem tud biztosítani egy webáruház. A személyes, telephelyen történő csomagátadás nem mindenhol megoldható, de egy-egy futárszolgálattal kapcsolatban felmerült rossz tapasztalatok is korlátozhatják a lehetőségeket. Az is előfordulhat, hogy – általában kisebb webáruházak – nem kapnak olyan kedvező kondíciót, amely lehetővé tenné a versenyképes szállítási költségek kialakítását. És felmerülhet informatikai korlát is, ha az adott szállítási mód integrálására nincs lehetőség a rendszerben.

És végül, de nem utolsó sorban a termékek sajátossága is befolyásolja a választható szállítási módokat. Egy hűtőszekrény ugyanúgy speciális kezelést igényel, mint például az élelmiszerek, vagy a törékeny termékek. Ezeket nyilván nem lehet akárhogy átadni a vásárlóknak.

Mely szállítási módok választhatók egy webáruházban a leggyakrabban?

Természetesen a webáruházaknál elérhető szálíltási módokról is készülnek minden évben felmérések, amelyek rendszerint a házhozszálíltást és a személyes átvételt hozzák ki győztesként. Azonban a csomagpontos, csomagautomatás átvételi lehetőség összességében már majdnem annyi webáruháznál elérhető, mint az első kettő. A kérdésre tehát, hogy melyek a legnépszerűbb módok, a válasz: házhozszállítás, személyes átvétel. Majd ezt követik a csomagpontos megoldások, és végül a csomagautomaták. * De mindezek egy 2016-os felmérés idején érvényes állapotot mutatnak, ráadásul csak azt mutatják, hogy a webáruházak részéről melyek voltak a legnépszerűbb (értsd: legelterjedtebb) szállítási módok, arról már nem nagyon vannak kimutatások, hogy a vásárlók szempontjából mely szállítási módok a legkedveltebbek. Pedig a kiválasztásnál ez sokkal fontosabb szempont lenne.

Így ha lehetőséged van rá, tegyél lehetővé minden egyes szállítási módból egyet-egyet, majd egy idő után elemezd az adatokat, és ha szükséges, optimalizálj. Gyűjtsd a vásárlóid visszajelzéseit, melyiket miért választják, vagy miért nem. Ezek alapján pedig folyamatosan tudod optimalizálni az elérhető módokat – erre azért is lesz szükség, mert mind a vásárlói szokások, mind az online kereskedelem gyorsan változik, fejlődik. És lehet elterjed majd egy olyan lehetőség, amit most még el sem tudunk képzelni (elég csak az amazon drónos kiszállítására gondolni).

Jó ha tudod:

  • Ha az MPL-Postával szerződsz, egyszerre lesz futáros kiszállításod, postapontos, és csomagautomatás átvételed, amely az egész országban elérhető.
  • Már a GLS-nél is elérhető csomagpontos átvételi lehetőség szerződéses partnerein keresztül.
  • Csomagautomatás átvételnél rendszerednek tudnia kell a csomagméreteket, mert ezeknél az automatáknál méretbeli korlátokkal találkozol.
  • Egyes futárcégeknél már biztosított a bankkártyás fizetés, valamint az időkapu, amely egy-két órás időintervallumban előre jelzi a megrendelőnek a csomag várható érkezését.
  • A Webshop ABC Adatbázisában tudsz böngészni a szolgáltatók között. Kattints ide: Szállítási módok

* forrás: Webshop Expert 2016 évi felmérés